Haugesund Sparebank


Content marketing

I mai 2018 hadde vi i Mediebyrået et møte med Haugesund Sparebank hvor vi presenterte de nye mulighetene hos oss: Innholdsmarkedsføring og annonsering på sosiale medier - i tillegg til programmatisk annonsering og annonsering på våre kanaler.

INNHOLDSPRODUKSJON

Kunde:
Haugesund Sparebank
Periode:
2018 / 2019
Målgruppe:
Hele regionen - Fra tenåringer til pensjonister
Kanaler og formater:
CM på front på H-avis.no, printannonse i Haugesunds Avis programmatiske annonser på nasjonale nettsted, samt annonsering på Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat og Google søk.
Del dette

Under møtet uttrykte Haugesund Sparebank et ønske om å få frem deres kjernebudskap - at de er lokal, nær og personlig, og de ulike tjenestene de har å tilby - på en ny måte.

Sammen ble vi enige om å kjøre en merkevarebyggende kampanje som løp over en periode på ca. 10 måneder, hvor vi skulle ta oss av alt - produksjon, distribusjon, optimalisering og rapportering. I denne perioden skulle vi produsere 8-10 innholdsartikler med bilder eller film, som tok for seg tjenestene Haugesund Sparebank ønsket å fremme, med nyttige råd til leserne. Samtidig skulle vi få frem at Haugesund Sparebank er "Lokal, nær og personlig". Innholdet i kampanjen ble knyttet opp til de konkrete produktene og timet slik at de passet med de ulike sesongene, som studentprodukter i august, osv. Underveis i kampanjen, og i samråd med Haugesund Sparebank, flyttet vi budsjettet fra kanaler som presterte dårlig - til der vi opplevde best effekt.

Etter endt kampanje og ut i fra de gode resultatene, til sammen ca. 8.500.000 visninger og 50.000 klikk - kan vi si at Haugesund Sparebank oppnådde sitt mål om å få frem sitt kjernebudskap og sine tjenester ut i hele regionen. Samtidig fikk banken delt mange nyttige råd på en ny og spennende måte med både nåværende og nye potensielle kunder.

Les sakene her

Image

Oddvin Økland er avdelingssjef og rådgiver privatmarked i Haugesund. Han liker å tilbringe tid på hytta eller i båten sin. Hovedmålet med kampanjene var å få frem at de er lokal, nær og personlig.

Image

Anne Velde Vikse er rådgiver bedrift på hovedkontoret i Haugesund.

Image

Ingrid Lodden er rådgiver privatmarked ved hovedkontoret i Haugesund. Hun er mamma til lille Victoria.

Image

Lars Olav Larsen er banksjef ved Vindafjord-kontoret . Han er også bonde og kjenner alle «innøve».

Image

Margareth Alfsvaag er banksjef og rådgiver ved kontoret på Aksdalssenteret.

Interessert i en lignende løsning?



Vårt mål er å hjelpe deg som kunde med å få full effekt for dine markedsinvesteringer. Det gjør vi ved å jobbe tett sammen med deg om dine målsetninger, målgrupper, innhold og resultater.

Ta kontakt